// Loudest Silence




Islam Hanya Pada IC?
Sunday, January 29, 2012 | 0 Gossip
Assalamualaikum

Aku dapat idea nak tulis entry ni time tengah lunch tadi. Rasa awesome seketika. *silent* K. Tapi aku nak mintak maaf dulu kepada siapa siapa yang terasa. Aku just nak cerita apa yang aku rasa. Kau nak terasa pahal. Hahaha kay ;p

Sebelum buat entry ni, aku sempat layan entry dekat blog Dya Mohamad. Aku memang suka layan blog dia. Memang insaf lah aku. And tadi aku layan entri INI. Silalah baca entry tu dulu sebab apa yang aku nak cakap ni ada berkait sikit dengan entry tersebut.

Sekarang mmg ramai manusia manusia yang dalam IC dia Islam tapi realiti? Jawab sendiri. Aku pun ada kawan yang mcm tu. Pakai seksi seksi semua. Aku kadang kadang terfikir pasal kawan aku, aku jadi risau. Aku sayang kawan aku. Tapi aku tak tahu macam mana nak tegur diorang. Kang aku tegur, diorang terasa, putus kawan pulak. Serious mcm dlm dilema tahu tak. Kalau aku tak tegur pun tak elok kan. 

And yeah aku pun takdelah sempurna mana. Memang belum cukup pun ilmu aku. Mana ada aku keluar dari perut mak aku terus pakai tudung jubah semua. Walaupun aku bertudung, tapi kadang kadang ada jugak terketat sana terketat sini. Tapi kita sebagai orang Islam walau kau tak reti solat sekalipun, kita still bertanggungjawab untuk tegur apa yang tak betul. Kita sama sama lah bangunkan Islam.

Aku pun still jahil lagi dalam bab bab agama ni. Memang tak layak pun nak buat entry mcm ni rasanya. Tapi apa salahnya kan. Daripada aku duk merepek tak tentu hala, jom kita sama sama insaf sekejap. Eh jangan sekejap je. Biarlah sentiasa insaf supaya kita tak lupa diri. Kita kat dunia ni sementara je. Kita tak tahu bila kita nak mati kan. Apa kau ingat kau muda lagi kau takkan mati ah? Dah tua baru mati? Cenggitu? Tolong ah buang fikiran kau daripada fikir mcm tu.

Aku serious tak pandai nak buat entry yang berilmiah cenggini. Sebab tu jarang nak jumpa entry mcm ni dalam blog aku. Bersyukur lah untuk hari ni. Oh ya, sekarang dah ramai jugak kawan-kawan aku yang start pakai tudung. Aku sangat happy for them! Tapi janganlah hangat hangat tahi ayam je eh korang. Seriously, korang nampak lagi comel bila pakai tudung. Tapi tak boleh lawan comel aku lah ;p Muehehe

Di sini, saya meminta izin ingin mengundur diri. Saya sangat bahagia kalau anda dapat insaf dengan entry sememeh saya ni. Baaaaaai!



Le Navigate

Posts About Stuff Links



Duit Tabung







Chatters


Credits
Basecode by Chocolettha.
Template by Aina Hanani.
Colors by Colorpicker.
Images by We ♥ It.