// Loudest Silence




Saya Nak Jadi.... II
Monday, May 28, 2012 | 0 Gossip
Assalamualaikum

Petang tadi ada orang tanya saya, apa cita cita saya. Well sejujurnya saya memang takde cita cita yg tetap lagi. Kalau boleh semua saya nak jadi. And currently saya rasa mcm nak jadi doktor. Hebat tak? ;p Tapi orang yang tanya saya tu bagi respons mcm jadi doktor ni something yang hina. Mcm tak bagi smngt langsung. Like kau tanya aku jawab ah kan? Bukan aku ckp nak jadi penagih dadah pun. Mmg susah nak jadi doktor. Tp nak hidup senang, kena ah susah dulu en?

Impian saya tinggi. Saya nak jadi orang kaya. Hohoho ;p Bukan tu je. Saya nak capai impian mak saya jugak. Dia teringin nak ada rumah kat kampung and penuh dgn dusun buah buahan. Saya nak buatkan rumah mcm tu untuk mak saya. And saya nak ayah saya berhenti kerja and duduk rumah je. Saya dah taknak dia penat penat. Saya tahu mcm mana penat dia. Pergi kerja awal pagi balik tengah malam. Semua tu sbb nak penuhkan permintaan saya yang tah apa apa ni. Menyusahkan parents je. And ayah saya ada mintak something kat saya. Saya tahu dia bergurau je. But insyaAllah one day saya akan bagi benda tu kat dia. 

And of course semua tu perlukan duit yang sangat banyak. Semua orang pun tahu jadi doktor ni gaji dia memang lumayan. Call me mata duitan. Idc. Saya buat semua ini untuk parents saya and obviously untuk kesenangan hidup saya hehe :>And plus mesti parents saya bangga kalau ada orang tanya anak dia kerja apa hehe. Saya taknak parents saya malu dgn orang lain kalau ada yang lagi bagus dari anak dia walaupun anak dia mmg the best pun ;p

Orang yang tanya saya tu tak tahu semua ni so maybe dia ingat saya main main kot. Sebab tu mcm mcm dia ckp. Mcm tak bagi langsung nak jadi doktor. Weh sedih tahu tak. Biar ah yang susah pun gua nanti. Hmm ni yang nak sentap balik. Dah dua kali gua up entry pasal cita cita ni. Tapi takpe ah. Dah dia nak cakap mcm tu takkan gua nak marah pulak kan. Tapi sbnrnya marah. Hahahaha tp dah okay skrg. And terus ada idea nak buat entry. Thanks orang-yang-tanya-saya tu ;p Kbai.

ps: I cried a lot while making this entry.



Le Navigate

Posts About Stuff Links



Duit Tabung







Chatters


Credits
Basecode by Chocolettha.
Template by Aina Hanani.
Colors by Colorpicker.
Images by We ♥ It.